Barbie valloittaa valkokankaalla!
Viime viikolla ensi-iltansa saanut Barbie-elokuva on kaapannut koko Suomen pirskahtelevan pinkkiin hurmokseen, joka on näkynyt niin elokuvan katsojamäärissä, sosiaalisessa mediassa että uutisissa. Elokuva keräsi ensi-iltaviikonloppunaan Suomessa yli 70 000 katsojaa, jolla se kiilasi kirkkaasti tämän vuoden parhaiden avausviikonloppujen kärkeen. Maailmanlaajuisesti Barbie ja ohjaaja Greta Gerwig tekivät historiaa, sillä elokuvan ensi-iltaviikon yli 350 miljoonan dollarin lipputulot ovat kaikkien aikojen ennätysavaus naisohjaajan elokuvalta.
Barbie-elokuva nostatti ympärilleen ennennäkemättömän hurmoksen jo ennen ensi-iltaansa ja on onnistunut täyttämään ja ylittämään odotukset, sillä elokuva on saanut kiitosta myös kriitikoilta.
”Taukoamattoman slapstick-tykityksen, yliampuvien lavasteiden ja musikaalinumeroiden kautta Gerwigin elokuva kulkee kuin leikkijuna kohti päämäärää. Se kasvaa kuvaksi ajastamme, jossa naisilla alkaa olla suunta selvillä mutta miehet ovat hukassa.” 4/5
Leena Virtanen, Helsingin Sanomat”Se (Barbie-elokuva) on hauska, näyttävä ja taidolla tehty. Vahvasti komedian genressä pysytellen se onnistuu ravistelemaan katsojiaan pohtimaan elämää ja omia tavoitteita. Toivottavasti se onnistuu myös välittämään positiivisen viestinsä katsomossa istuville nuorille tytöille: sinä riität, juuri sellaisena kuin olet. Ja tosiystävät tukevat sinua aina, oli kyse sitten pienestä vallankumouksesta tai gynellä käymisestä.” 4,5/5
Elsa Lindström, Kulttuuritoimitus
”Elokuva yllätti positiivisesti ja oli kaikin puolin viihdyttävä kokonaisuus, joka vauhdikkaan pinkin tykityksen lomassa oli myös kantaaottava.” 4/5
Kulttuuri- ja juhlatiimi, Toyrock Oy
Barbie-elokuva on vaikuttanut positiivisesti Barbie-nukkejen ja erilaisten pinkkien tuotteiden myyntiin ja uskomme, että pinkki mania nostaa tämän vuosikymmenien kestosuosikin aivan uudelle tasolle! Lue lisää Ylen uutisesta täältä.